*‌ آیا انجیل برنابا مربوط به مسلمان است؟

منجی بشریت

جهان تشنه کمال اخلاق است

*‌ آیا انجیل برنابا مربوط به مسلمان است؟

منتظر
منجی بشریت جهان تشنه کمال اخلاق است

*‌ آیا انجیل برنابا مربوط به مسلمان است؟

                                 

در انجیل برنابا فصلی نیز بر شفاعت پیامبر گرامی اسلام در روز جزا اختصاص یافته است و شباهت‌هایی که در این موارد با عقاید مسلمانان دارد سبب شده است که برخی مسیحیان این کتاب را انجیل مسلمانان بنامند و آن را انکار کنند. در این کتاب الوهیت عیسى و پسر خدا بودن او انکار شده و در آن مطابق با روایات قرآن آمده است که ابراهیم خلیل، اسماعیل را به قصد قربانى به قربانگاه می‌برد و نه اسحاق را. هم‌چنین در این انجیل به صراحت از حضرت محمد (ص) به عنوان مسیح موعود یاد شده و این موضوع نیز نقل شده است که عیسى کشته نشد، بلکه یهودى اسخریوطى کشته شد. در این‌باره باید یادآوری کنیم که برای مسلمانان شباهت‌های این انجیل با قرآن و عقاید مسلمانان امری طبیعی است چرا که مسیح را پیامبر خداوند و سخنان پیامبران را در یک راستا می‌دانند اما از سویی در این انجیل مطالبی یافت می‌شود که کاملاً مخالف با نص صحیح قرآن و دین اسلام است و بدین جهت این کتاب نمی‌‌تواند توسط مسلمانان نگاشته شده باشد که به تعدادی در زیر اشاره می‌شود: 1) در فصل سوم این انجیل و در قسمت دهم وارد شده است که حضرت مریم مسیح را بدون درد و الم به دنیا آورد و این مخالف قرآن مجید است که در سوره مریم می‌فرماید مریم از درد زایمان به خارج شهر رفت و به درخت نخلی پناه برد. 2) در فصل سی و نهم وارد شده حضرت آدم و حوا از خوردن گندم و سیب نهی شدند و این موضوع نیز مخالف نص صریح قرآن مجید است که می‌فرماید آدم و حوا از نزدیک شدن به یک درخت منع شدند و آن درخت مشخص نشده است. 3) در فصل سی و پنجم از قسمت ششم تا چهاردهم وارد شده است که خدای ‌تعالی فرشتگان را امر به سجده بر آدم کرد در حالی که توده‌ای خاک بیش نبود فرشتگان به جز شیطان بر او سجده کردند، اما نص صریح قرآن این‌چنین است که وقتی او را ساختم از روح خود در او دمیدم و سپس فرشتگان بر او سجده کردند. و از این موارد در این کتاب فراوان است که با نص صریح قرآن مخالف است. *‌ کمرهای خود را برای ظهور منجی بربندید کمرهای خود را بسته، چراغ‌های خود را افروخته بدارید و شما مانند کسانی باشید که انتظار آقای خود را می‌کشند که چه وقت از عروسی مراجعت کند تا هر وقت آید و در را بکوبد، بی‌درنگ در را برای او باز کنند، خوشا به حال غلامان که آقای ایشان چون آید، ایشان را بیدار یابد، پس شما نیز مستعد باشید، زیرا در ساعتی که گمان نمی‌برید، پسر انسان می‌آید. «نقل از انجیل برنابا»



نظرات شما عزیزان:

صنوبر
ساعت10:05---17 تير 1394
سلام.من نظرات آقای بنیامینو خوندم به نظرم بهتره ایشون ماه عسل 94 قسمت 18 رو یه نگاهی بندازن و اینکه در مورد چیزی که تخصص دارن حرف بزنن، تا حالا پیش چند تا متخصص فقه و تاریخ اسلام رفتن که تخصصشون این بوده تمام شیخ ها که تخصصشون مثل هم نیست بعضی ها هم فقط سطح2 دارن.پس بهتره پیش متخصص برن. ودیگه اینکه وقتی میخوان یه چیزو بخونن کامل بخونن و تفسیر به رای نکنند.وگرنه میشه مثل داعش که فقط آیه جهاد قرآن را دیدن نه قبل و بعدشو یا بعضی افراد رو در اتاقشون نوشتن( هذا من فضل ربی) خوب آیه رو کامل بنویسن(قال الذي عنده علم من الكتاب انا آتيك به قبل ان يرتد اليك طرفك فلما رآه مستقرا عنده قال هذا من فضل ربي ليبلوني ااشكر ام اكفر ومن شكر فانما يشكر لنفسه ومن كفر فان ربي غني كريم)(تا مرا بیازماید شکرش را به جا می آورم یا نه)
و دیگه اینکه آقای بنیامین چقدر با زبان عربی آشناییت دارن؟؟؟ خود عرب های اصیل فصاحت و بلاغت قرآن را تا حدی درک میکنند و با اینکه بعضی هاشون(وهابی ها) خیلی دوست دارن یه کتاب مثل قرآن بیارن هنوز نتونستن....
خدا تو قرآن گفته اگه عرضه اشو دارید همتون با این همه امکانات نمیخواد یه قرآن دیگه یا یه سوره بیارید فقط یه آیه بیارید...
شما دقیقا متوجه شدید قرآن از چه سالی تحریف شده؟؟؟؟ حال اینکه چند نسخه قرآن بسیار قدیمی حتی به خط امام علی (ع) در موزه ها موجوده؛ یا اینکه این که این آیه رو قبول ندارید(انّا نحن نزّلنا الذكر و انا له لحافظون حجر: 9 )
حالا جدا از تمام این حرفا یعنی میخواین بگید امامها وجود نداشتن و اجازه دادن هر کی عشقش کشید قرآن رو تحریف کنه.... نکنه وجود امام زمان و بقیه امام ها رو هم قبول ندارید؟... پس با این حساب سید هایی هم که الان هستند الکی میگن به خودشون سید، برای قشنگی... یا چاه هایی که به دست امام علی حفر شده و موجوده رو یکی دیگه کنده الکی وهابی ها اجازه دادن بگن امام علی کنده....
نه ... کسی که خودشو به خواب زده رو نمیشه بیدار کرد...
بهتره این بار بهتر تحقیق کنید.... همه ی دستورات اسلام پر از خیر و نیکی است پس برای احتیاط هم که شده عقل سالم میگه باید اون ها رو رعایت کرد....
انشالله که حالا حالا ها زنده باشید؛حداکثر 120 سال دیگه همه چیز روشن میشه ولی دیگه دیره....
میبخشید یه کم لحنم بد بود.. نیتم توهین به آقای بنیامین نبود و گر نه این همه زحمت نوشتن به خودم نمیدادم... یاعلی

پاسخ:ممنون بابت نظرتون.انشالله که میخونن.اجرتون با امام زمان.یاعلی.


بنیامین
ساعت23:09---8 خرداد 1394
درود . من اعلاقه ای به بیشتر دونستن اسلام ندارم چرا که یک سال از عمرم رو روی اسلام گذاشتم و کتابهایی خوندم که علمای حاظر در پاسخ به سوالات من عاجز هستند. چرا که خود اونها هم خیلی چیزها رو قبول دارن ولی ترس بازگو کردن اون رو برای مردم دارن و من هم دلیلی نمیبینم که زیاد بحث کنم .چرا که باید برای خود شخص این موضوع باز بشه و بحث هم هیچ فایده ای ندارد.
پیشنهادی براتون دارم . شما اول به وجود خودت و انسانیت فکر کن و بعد به خدا . کاری هم به دین نداشته باش حالا هر دینی که میخواد باشه.
اگر هم میخواید در مورد اسلام تفکر و بحث کنید اول از کتابهای تاریخی و سند های تاریخی شروع به مطاله کنید .قرآن در جایگاه آخر هست برای مطالعه.این که اسلام از کجا اومد اصلا برای چی اومد توسط چه اشخاصی و به چه شکلی و برای چه هدفی .کتابهای تاریخی زیاد هستند که البته چندین جلد آنها وجود ندارد یعنی شما به راحتی نمیتونین اون روتهیه کنید چرا که به قولی خطر ناک هستند برای اسلام .چون شفاف سازی هایی در اونها وجود داره که متاسفانه اجازه نمیدن هر کسی اونها رو بخونه .
من حدود ۹ یا شاید هم ۱۰ سال پیش وبلاگی داشتم با همین موضوع که متاسفانه ۴ بار فیلتر شد و اخطار هم داده شد. به هر حال تمایلی به بحث ندارم در این مورد .
فقط امیدوارم که حقیقت بر شما نیز آشکار شود.

شاد و موفق باشید.



بنیامین
ساعت16:26---30 ارديبهشت 1394

درود بر شما .

نکته اول اینکه مسیح پیامبر نبود . این رو خود او بارها گفته.
نکته دوم اینکه انجیل یعنی خبر خوش خبری که مسیح به تمام جهانیان داد.در نتیجه اناجیل اربعه ما نداریم اونها اسم اشخاصی هستند که این خبر خوش رو به نگارش در آوردن که البته در زمان حیات مسیح وجود داشتند نه مثل شخصی برنابا نام .....
نکته سوم اینکه چرا یک بار هم که شده به این موضوع شک نمیکنید که قران تحریف شده و کتابی دروغین است.با توجه به تمام تناقضاتی که در قرآن وجود داره که البته کم هم نیستند.
در آخر این را بگم که بحث سر اسلام و مسیحیت اصلا درست نیست چرا که همه چیز به وضوح آشکار است.
با حرف آخرتون موافقم ... به امید روزی که همه چیز بر همگان آشکار شود.


پاسخ:سلام...من وظیفه ی انسانی و دینی خودم دونستم تا درحد توانم ابهاماتی که در ذهنتان وجود دارد را رفع کنم.درمورد نکته سوم، قران کریم از هرگونه تحریف و اشتباه مبراست و دفعه ی قبلی هم گفتم صرف یک ادعا چیزی را ثابت نمیکند لطفا دلیل بیاورید.بحث و گفتگو هم باعث میشود اطلاعات بیشتری به دست بیاورید نه شما بلکه همه ی انسان ها.موفق باشید.



بنیامین
ساعت21:34---18 ارديبهشت 1394

درود.
در مورد پاسخ قبلی شما دال بر آوردن دلیل باید بگم که دلیلهای زیادی برای این موضوع وجود داره .یک دلیل از خود قران هست که به صورت کاملا واضح انجیل برنابا و عقیده مسلمانان نسبت به مسیح رو نقض میکنه و کاملا رد میکنه .با توجه به گفته انجیل برنابا و اعتقاد مسلمانان مسیح از بعد از تولد هیچگاه نمرد و به جای اون یهودا اسخریوط اعدام شد و مسیح به نوعی به آسمان صعود کرد .
اگر سوره مریم آیه ۳۳ رو مطلعه کنید خواهید دید که قرآن چیز دیگری میگوید.

البته از اینگونه تنقضات بسیار هست که متاسفانه علمای مسلمان برای حفظ منافع خودشان آنهارا به طور دیگری برای مردم تفسیر میکنند.

شاد باشید
پاسخ:بنی اسراییل ادعا کرده اند عیسی ع کشته شده ولی قران می گوید او زنده است. مسلمانان معتقدند عیسی ع در آخر الزمان رجعت می کند و به یاری حکومت جهانی می پردازد و در حکومت امام زمان ع از یاران اوست و سپس می میرد و امام زمان ع او را به خاک می سپارد. وَ السَّلامُ عَلَيَّ يَوْمَ وُلِدْتُ وَ يَوْمَ أَمُوتُ وَ يَوْمَ أُبْعَثُ حَيًّا (33):سلام بر من روزی که متولد شدم و روزی که می میرم وروزی که مبعوث می شوم: اگر عربی بلد باشید می دانید که ولدت ماضی است ولی اموت مضارع اخباری به معنای اینکه در اینده می میرم و روز قیامت که مبعوث می شوم (ابعث نیز مضارع اخباری است): پس هیچ تناقضی نیست در قران

این سخن گفتن شما به علت مطلع نبودن از مفهوم قران و کتاب های آسمانی است.کافیست متن قران و انجیل را با هم مقایسه کنید تا متوجه شوید در قران هیچ تناقضی وجود ندارد. روز بخیر



بنیامین
ساعت13:37---18 ارديبهشت 1394

درود بر شما . باید بگم که هیچ انجیلی بر عیسی مسیح نازل نشده و تنها انجیل همان هست که حواریون نوشته اند.معنی انجیل یعنی خبر خوش .
و حواریون که همه جا با مسیح بودن این خبر خوش را به نگارش در آوردن .

مشکل زیادی که اکثرا دان اینکه با دید خودشون انجیل رو برداشت میکنن
خدا و خداوند در معنی کاملا با هم متفاوت هست چرا که برای تفسیر واقعی اناجیل باید کاملا حواریون رو شناخت و با فرهنگ و اعتقادات مردم اون زمان هم آشنا بود.

میتونم بهتون خیلی کوتاه بگم که معنی خدا همان خدا و خداوند در ادبیات آن زمان معنی سرور را میدهد.
پس خداوند خدا یعنی سرور ما خدا.

پیروز باشید.
پاسخ:اولا از نظر قران انجیل کتابی است واحد که بر عیسی مسیح نازل شده ولی بعدا تحریف گشته و اناجیل موجود هیچکدام انجیل واقعی نیستند . (چون بعد از عیسی ع و به دست حواریون نوشته شده اند و مطالب کم یا زیادتر دارند از انجیل واقعی): طبق قران پیامبران اولولعزم همه شان کتاب اسمانی و نازل شده از سوی خدا داشته اند .:مثل تورات موسی ع و زبور داود و.... از قرآن كريم چنين فهميده مى‏شود كه انجيل (كه به معناى بشارت است) يك كتاب‏ است: " و أنزل التوراة و الإنجيل من قبل هدى للناس" آل عمران،ایه 3-4 : قران نفرموده اناجيل اربعه، پس اين انجيل‏هاى چهارگانه:" متى"،" مرقس"،" لوقا"، و" يوحنا" كتابهايى هستند كه بعد از جناب عيسى ع تاليف شده‏اند.

از حرفهای شما مشخص میشه که انجیل دیگه کتاب اسمانی به شمار نمیاد ... درسته؟

به امید روزی که تمام حقایق بر همه آشکار شود .موفق باشید



بنیامین
ساعت22:41---4 ارديبهشت 1394
انجیل برنابا انجیلی واقعی نیست. نه تنها نویسنده این کتاب از اطلاعات دست اول تاریخی، جغرافیایی و زبانشناسی قرن اول برخوردار نیست، بلکه هیچ نسخه قدیمی از این نوشته که قدمت آن را ثابت کند در دست نمی باشد. شواهد درونی این کتاب حاکی از این می باشد که این دست نوشته در قرن چهاردم بنگارش در آمده است. متون این کتاب ایمان مسیحی و گزارشات انجیل را به چالش نمی کشد، بلکه انگشتها بسوی قرآن و گزارشات اسلامی نشانه می روند. چرا باید اناجیل برای تایید ادعاهای اسلام بازنوشته شوند؟ غیر از این است که مسلمان در تلاشند تا تناقظات تاریخی قرآن را با یورش به گزارشات صادقانه اناجیل پنهان نمایند؟


پاسخ:با سلام.مطلبی که درباره اناجیل وجود دارد و حقیقت است،این است که آنها انجیل واقعی که بر حضرت عیسی ع نازل شد نیستند.چون متن انجیل مقدس در جنگها از بین رفت و توسط یاران حضرت عیسی ع باز نویسی شد که چهار انجیل رایج امروز به چهار حوارین عیسی ع بر می گردد و خود مسیحیان قبول دارند که این اناجیل برای حواریون است چون برخی از آنها عیسی ع را خود خدا و برخی پسر خدا می دانند و کتاب مقدس را به حواریون نسبت می دهند.مسلما انجیل امروزی تحریف شده است(طبق شواهد تاریخی و عقلی) و همین دلیل تجدید نبوت بوده است. وگرنه چرا خداوند دوباره دین جدید و پیامبر جدید بفرستد؟ اما بهره ای از حقیقت دارند و گوشه هایی از آنها با فطرت انسانی و شواهد قرانی سازگار است چون جزء اصول ادیان الهی بوده است مثل دعوت به توحید،معاد،انسان دوستی و محبت و ...بهتر است برای تایید قران از شواهد عقلی استفاده شود و تفاسیر نه از اناجیل.این که قران تناقض تاریخی دارد یک ادعای دروغ است.اگر کسی دلیل دارد با شواهد بیاورد.وگرنه صرف ادعا چیزی را ثابت نمی کند.


MHK
ساعت11:54---12 فروردين 1394
سلام.بله متاسفانه انجیل رو دستکاری کردن.انشالله بشارتی که در آخر به نقل از انجیل نوشتید قبل از مرگمون تحقق پیدا کنه تا بتونیم عدالت علی(ع) وار را ببینیم.
پاسخ:الهم عجل لولیک الفرج ... آمین


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: اختلاف قران و انجیلبشارت حضرت محمدبشارت مهدی در انجیل

تاريخ : دو شنبه 25 اسفند 1393 | 9:16 | نویسنده : منتظر |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.